Eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Demi - WaarBenJij.nu Eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Demi - WaarBenJij.nu

Eerste week zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Demi

09 Januari 2015 | Canada, Cranbrook

De eerste schoolweek zit erop. Maandag moest ik tussen 7.30 en 9.00 op school zijn om m’n inschrijving helemaal af te maken en moest ik samen met de vrouw met wie ik telkens contact heb gehad de vakken kiezen welke ik wilde volgen. Ik heb in totaal 5 vakken gekozen, 2 mocht ik sowieso volgen, de andere 3 moest ik toestemming krijgen van de docenten die deze vakken geven. Deze 3 vakken sluiten aan op de stof die afgelopen half jaar is gegeven, maar die heb ik natuurlijk niet gehad. Van 2 docenten kreeg ik zo de toestemming, de derde was iets moeilijker maar heb het uiteindelijk toch gekregen :) Dus mag alle vakken volgen die ik heb gekozen. Voor die 3 vakken geldt alleen wel (als ik de vakken wil halen) dat ik afgelopen half jaar moet inhalen in m’n eigen tijd, dus er staan 4 drukke maanden voor de boeg ;)

Het ‘schoolsysteem’ is hier wel heel anders. 2 vakken zit ik met ongeveer 16 mensen in de klas en de andere 3 vakken maar met 1 soms 2 andere studenten. Op Avans in Breda hebben we altijd aan het eind van het kwartaal een tentamen en dat is het. Hier heb je bij elk vak elke week opdrachten die je moet maken, deze zijn een bepaald percentage van je uiteindelijke cijfer. Daarnaast hebben ze ook tussentijdse toetsen en nog een tentamen aan het eind van de periode.

Cranbrook is wel echt ’n dorpje dorpje. Er zijn wat winkeltjes ‘downtown’ en verderop is er een mall. Maar meer heb je eigenlijk niet nodig ;)

Ik heb wel al wat leuks in het vooruitzicht staan; 3 daagjes skiën in Kimberley. Kimberley is een plaatsje ’n half uurtje hier vandaan. Hier ga ik dinsdag 24 februari t/m donderdag 26 februari heen, dan heb ik namelijk 'n week vakantie :) Kan natuurlijk niet in de winter in Canada zijn geweest zonder een paar daagjes te skiën!

Voor de mensen die me dropjes willen sturen (hint ;) )

Mijn adres;

Tot later!

• 09 Januari 2015 - 21:17

Trea:

Hoi Demi,
    Fijn dat de gekozen vakken door kunnen gaan!
    Lekker vooruitzicht, paar daagjes skieen!
    Veel succes en veel plezier, he?
    X Trea

• 10 Januari 2015 - 09:58

Eva:

Leuk Deem!! Even knallen met je vakken maar gaat helemaal goedkomen! Super leuk!:D

• 10 Januari 2015 - 10:34

Familie Pieterse:

Hoi Demi,

Fijn om te horen dat je alle vakken kunt volgen die je wilt,het zullen idd een paar drukke maanden worden.
    En gaaf hoor lekker skiën!
    Erg leuk om via je blog op de hoogte te blijven hoe het met je gaat.
    Succes en natuurlijk heel veel plezier.

Groetjes uit Langeraar xxx

• 11 Januari 2015 - 16:32

Sylvana En Gerard:

heeey demi!
    ziet er gezellig uit met al dat sneeuw!!!!!
    bijna alweer vakantie duss!! nog ff hatrd werken en dan ff chillen!! succes!!

groetjes uit nieuwveen

• 11 Januari 2015 - 22:52

MarieLouise:

Hey Demi,

Leuk dat je even gaat skieen. En wat je studie vakken betreft zal vast goed komen.
    Welke dorpjes lust je WEL en welke NIET? Dan gaat ik voor jou ff een pakketje dropjes samen stellen.
    Hopen dat het lukt met de post duifffff... naar Canada toch?

xxxx van ons.