Time flies! - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Demi - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Demi - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Demi

13 Februari 2015 | Canada, Cranbrook

En toen was het alweer februari.. Wat gaat de tijd snel, heb al ¼ van m’n school erop zitten! En ben morgen al jarig! Ga proberen ’n appeltaartje te maken, hoop dat het lukt met de verschillende ingrediënten hier ;) ’s Avonds komen paar mensen van school, gaan we borrelen en misschien naar de bar.

Verder heb ik gewoon m’n dagelijkse leventje, doordeweeks ben ik eigenlijk alleen maar druk met school en in ’t weekend wordt er soms wat door school georganiseerd of ik ga met mensen van school op stap. Drie weken geleden had school een middagje bowlen georganiseerd, apart soort spel. Hier hebben ze Five-Pin bowling, het zegt het al, er staan maar 5 pins en je gooit met een veel kleinere bal, meer handbal-bal formaat. Nog best moeilijk haha.

Afgelopen vrijdag ben ik met twee mensen van school uiteten geweest, daarna naar ’n barretje/bierbrouwerij en later naar ’n feestje hier op de campus. Weer veel interessante gesprekken gehad, deze gaan voornamelijk over drugs, want ja daar staan wij als Nederlanders bekend om ;)

De meeste internationale studenten wonen in gastgezinnen. Twee jongens uit Peru wonen samen in een gastgezin, hun gingen zondag naar Fairmont Hot Springs en vroegen of ik mee ging. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, moest alleen nog wel even een bikini aanschaffen (toch wat vergeten vanuit NL..). De Fairmont Hot Springs is een zwembad met water uit de bergen en het zegt het al; heerlijk warm water. Uiteindelijk gingen we met z’n zessen en de man en vrouw van het gastgezin. Echt super aardige mensen! Ze hadden lunch voor iedereen meegenomen, daarna zaten we in het zwembad zei die man; je blijft vanavond toch wel eten? Alles was dus tot in de puntjes geregeld, uit de Hot Springs gingen we naar hun huis en hebben daar met z’n allen gegeten; hamburgers van de bbq! Kortom, gezellig daagje gehad!

Over 1 week heb ik al vakantie. M’n plannen qua skïen zijn weer gewijzigd. Ik kwam erachter dat ze vanuit school een weekend (6/7/8 maart) naar Panorama Skiresort gaan, volgens mij is dit met 40 studenten. Ken ondertussen aardig wat mensen die ook meegaan dus daar heb ik wel zin in! Doordat ik nu dit weekend mee ga, ga ik niet meer in de vakantie, misschien een daagje. Skiën is hier namelijk nogal prijzig, voordat je bovenop de berg staat ben je al $150 kwijt aan skipas en spullen, voor één dag. Maar de meeste internationale studenten hebben in de vakantie niks te doen dus we zullen vast een paar dagen op stap gaan.

Voor nu staat er een drukke week voor de boeg: 2 rapporten inleveren, 2 tussentijdse toetsen en 5 opdrachten. Dus heb nog geen tijd om me te vervelen, maarrr daarna welverdiend vakantie!

Dit was ‘m weer voor nu, tot de volgende keer!

  • 14 Februari 2015 - 11:20

    Roxan:

    Klinkt super Demi! Veel plezier nog & natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! x

  • 14 Februari 2015 - 12:25

    Bram,Kim,Rosa,Gert :

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van!!!
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog

  • 16 Februari 2015 - 16:58

    Demi :

    Dank jullie wel!! X

  • 17 Februari 2015 - 23:02

    Stephanie:

    Hej Deem:)

    Was je appeltaart gelukt? En hoe was je verjaardag?
    Wat leuk dat je met dat gastgezin mee kon en daar ook kon eten:)

    Veel plezier met wat je in de vakantie gaat doen!

    Xx Steph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Cranbrook

Demi

Semester exchange in Cranbrook, Canada :) Eerst 4 maanden studeren in Cranbrook en daarna 3,5 week reizen

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 181870

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 27 Mei 2015

Semester exchange in Canada

Landen bezocht: